
Sosiaalisen
median
palvelut
Some kanavan ylläpito
Sometiimimme luo kiinnostavaa ja laadukasta sisältöä. Tunnemme somealustojen toimintamallit, joten osaamme hyödyntää uusimpia ominaisuuksia.
Tavoitteina näkyvyyden kasvattaminen, brändimielikuvan vahvistaminen ja käyttäjien aktivoiminen kohdennetun sisällön ja markkinoinnin avulla. Sisältöformaatteina kuvat, lyhytvideot ja tekstit. Aktiivinen läsnäolo ja kommunikointi kohdeyleisön kanssa on myös tärkeää.
Sisältönä luodaan aitoja tarinoita ja kokemuksia tapahtumista, asiakaskokemuksista, palveluista ja tiloista. Lisäksi sovittuja päivityksiä voidaan buustata maksetulla mainonnalla sekä Apecin omien Facebook -sivujen kautta.
Kanavina voi olla joko Facebook ja Instagram tai TikTok.
Mahdollisuus tavoittaa laaja kohdeyleisö
Tehokas kohdistettavuus
Kustannustehokkuus
Vuorovaikutteisen suhteen luominen asiakkaiden kanssa
Nopea tapa jakaa tietoa
Tulosten mitattavuus
Sisältö active
(*suosituin)
▶ Sisällöntuotanto
• 1 päivitys viikossa
• 1 story viikossa
• Raportointi 3kk välein
Säännöllinen päivitysrytmi pitää somekanavan aktiivisena. Sopii
yrityksille, jolla ei ole päivittäin uutta sisältöä, mutta haluaa antaa
aktiivisen ja toimivan yrityksen kuvan.
Sisältö premium
▶ Sisällöntuotanto
• 2-4 päivitystä viikossa
• 2-4 storya viikossa
• Raportointi 3kk välein
Aktiivista sisällön luomista, jolla sitoutetaan kohderyhmiä ja päästään jatkuvaan vuorovaikutukseen asiakkaiden ja seuraajien kesken.
Somemarkkinointi
Somemainonnan suurimpia etuja on monipuoliset visuaaliset mainosmuodot. Mainonta toteutetaan määriteltyjen tavoitteiden mukaisesti, kuten esimerkiksi näyttöjen, reaktioiden tai kotisivujen liikenteen lisäämisen mukaisesti.
Maksullisen markkinointikampanjan luominen
ja ylläpito.
▶ Kampanjan perustaminen
▶ Kampanjan hallinta
▶ Kampanjan tulosten seuranta,
tarvittavat muutokset ja ylläpito
▶ Raportointi
Hinta alkaen:
Kampanjan toteutus 250€/kk
Markkinointiraha 250€/kk (muokattavissa)
Somekanavan perustaminen
Yrityksen Facebook -sivun perustaminen kannattaa tehdä kerralla huolellisesti, jotta sivusta tulee houkutteleva ja toimiva.
▶ Facebook profiilikuva
▶ Facebook kansikuva
▶ Yrityksen kuvaus ja osoitetiedot
▶ Linkki verkkosivustolle
▶ Toimintakutsu painike
▶ Sivun tausta-asetukset
• Sivun roolit, sivun luokka, Instagram profiilin
yhdistäminen, seurattavat sivut
• Kaksi ensimmäistä päivitystä
Somestrategia
Sosiaalinen media on iso osa digitaalista markkinointia ja sillä on valtava potentiaali. Monessa tapauksessa se voi olla yrityksen näkyvin kanava. Monesti somesisältöön suhtaudutaan kuitenkin välinpitämättömästi. Ei ole mietitty, että mitä halutaan viestiä ja kenelle. Sisältöpäivityksiä tuottaa useampi ihminen ilman mietittyä linjaa tai ohjeistusta.
Vaikka somessa tulee olla spontaani ja sisällöt muokkautuvat hetkessä, kannattaa kuitenkin olla perussuunnitelma siitä, mitä julkaistaan, miten julkaisut jaetaan ja milloin. Kannattaa myös määritellä vastuuhenkilöt, ketkä sisältöä tuottavat ja seuraavat sisältöjä: kysymyksiin vastaaminen, keskusteluihin osallistuminen, jakojen huomioiminen, uusien ominaisuuksien huomioinen, jne. On myös tärkeää itse olla aktiivinen muiden päivityksiin, sillä kyseessä on sanan mukaisesti sosiaalinen media.
Ja kuten kaikessa mainonnassa, on tärkeää olla selvillä, kuinka tuloksia mitataan ja analysoidaan.
Hintoihin lisätään alv. 25,5%