Hyvä asiakaskokemus perustuu tietoon

Asiakas- ja työntekijäkokemuksilla on merkittävää vaikutusta asiakkaiden ostokäyttäytymiseen ja annettuihin suosituksiin.

Apecin suunnittelemalla kyselyjärjestelmällä saadaan kerättyä arvokasta tietoa kuluttajalta suoraan palvelukokemuksen äärellä. Kysely toimii tablet laitteessa, joka voidaan sijoittaa esimerkiksi myynti- tai asiakaspalvelutiskin yhteyteen. Tietoa voidaan kerätä kiinnostavan sisällön, kuten kilpailuiden, mainoksien, videoiden tai palautelomakkeiden kautta. Kehityskohteisiin reagoiminen perustuu mitattuihin faktoihin.

Kyselylaitteella voidaan julkaista kiinnostavaa sisältöä ja toteuttaa monia eri aktivoivia mainosmuotoja. Asiakastyytyväisyyden seuranta, erilaiset kyselyt, kilpailut ja liidien kerääminen onnistuvat kätevästi päätelaitteen kautta. Tablettelinettä voidaan käyttää julkisissa tiloissa ja asiakaspalvelun yhteydessä, kuten myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja messuilla. Palaute annetaan aktiivisimmin juuri ostokokemuksen äärellä.

Asiakaskysely kertoo monia tärkeitä tietoja liiketoiminnan kehittämiseen. Esimerkiksi lounasravintolan on helppo seurata päivittäin tarjottavien lounaiden osalta tyytyväisyyttä. Samoin asiakaspalvelutilanteissa saadaan tietoa eri aikojen ja kamppanjoiden toimivuudesta. Parhaimmillaan asiakaskysely toimiikin myynninkehityksen työkaluna.

Asiakaskokemuksen mittaaminen

Asiakaskokemuksella on merkittävää vaikutusta osto- käyttäytymiseen ja annettuihin suosituksiin. Palautelait- teella saadaan seurattua asiakastyytyväisyyttä ja löydetään liiketoiminnan kehityskohteita.

Työtyytyväisyyden ja työhyvinvoinnin mittaaminen

Työhyvinvoinnin mittaaminen parantaa henkilökunnan tyytyväisyyttä. Se antaa arvokasta tietoa henkilöstön hyvin- voinnista, motivaatiosta ja kehityskohteista. Työtyytyväi- syys näkyy työn tuottavuutena vähentyneinä poissaoloina.

Liidien kerääminen

Kilpailu tai kysely on tehokas tapa kerätä liidejä messuilla ja asiakaspalvelutiloissa.

Aktivoiva mainonta

Mainos, jossa käyttäjä saadaan reagoimaan ja tekemään erilaisia toimintoja, on selkeästi tehokkain ja mieleenpai- nuvin mainosmuoto. Kilpailun, kyselyn tai palautteen avulla herätetään kuluttajan mielenkiinto uudella ja poikkeavalla tavalla.

Edellinen
Edellinen

Somestrategia