Some vai Google?

Googlesta haetaan tietoa, kun on jo olemassa tarve. Googlesta etsitään suoria hintatietoja, vaihtoehtoja ja lisätietoja. Silloin ratkaisee hyvä orgaaninen löydettävyys ja tehokas Google Ads -markkinointi. Nettisivujen on myös oltava kunnossa, sillä asiakas siirtyy Googlen kautta kotisivuille. Silloin on jo tehty riittävä vaikutus hakukoneessa, ja nyt on tärkeää, että nettisivuilta löytyy kaikki tarvittava myynnillisessä muodossa.

  • Orgaaninen näkyvyys – hakukoneoptimointi

  • Maksullinen hakusanamainonta – Google Ads

  • Nettisivu kunnossa?

 

Sosiaalinen media eroaa hakukoneista siten, että siellä vietetään aikaa ilman ennakkosuunnitelmaa. Asiakkaalla ei ole ostotarvetta olemassa tai välttämättä tietoa palveluistasi. Somessa voit kuitenkin tavoittaa asiakkaan mielekkään tiedon ääreltä, jolloin hän on vastaanottavainen tiedolle.

Somessa voi alkaa tuottamaan omaa sisältöä ja pyrkiä kasvattamaan seuraajaryhmää, joille voi viestiä jatkossa. Tässä on tärkeinä asioina pitkäjänteisyys ja laadukas sisältö. Myös kohderyhmän aktivointi ja kommunikointi kohderyhmän kanssa ovat tärkeitä asioita.

Sisältöä voi buustata maksullisella mainonnalla. Mainontaa voi toteuttaa myös erillisinä kampanjoina. Some tuntee kohderyhmänsä tehokkaasti, joten mainonnan voi kohdistaa kohderyhmän kiinnostusten ja käyttäytymisen perusteella.

  • Laadukas sisällöntuotanto – kohderyhmän sitouttaminen

  • Maksulliset markkinointikampanjat – tehokas kohdistettavuus

 

Somemainonnan etuja

  • Tavoitettavuus: Somealustoilla on valtavat määrät käyttäjiä, mikä mahdollistaa tehokkaan kohdennattavuuden.

  • Kustannustehokkuus: kohdistettavuudella saavutetaan parempi ROI verrattuna perinteisiin mainosmuotoihin.

  • Sitoutettavuus ja vuorovaikutus: kohderyhmiä saa sitoutettua ja käytyä suoraa keskustelua henkilökohtaisella tasolla, joka rakentaa luottamusta ja brändiuskollisuutta. Myös palautteen saa reaaliaikaisesti.

  • Tarinankerronta: somessa on mahdollista luoda ilmiöitä ja bränditarinaa luoden yhteyden asiakkaisiin. Sitoutuneen yhteisön rakentaminen luo vahvan siteen kohderyhmän kanssa.

  • Laadukkaiden liidien kerääminen: houkuttelevan ja kohdennetun sisällön avulla on mahdollista kerätä laadukkaita liidejä.

  • Mitattavuus: somessa on äärimmäisen helppo mitata eri kampanjoiden tehoa, kuten reaktioita, jakoja, konversiota ja keskusteluita.

 

Hakusanamainonnan hyötyjä

  • Kohdennettavuus: mainos kohdistetaan jo omaehtoisesti aiheesta tietoa hakeville käyttäjille hakusanojen avulla.

  • Kustannustehokkuus: hakusanamainonnassa maksetaan vain tuloksista, kun käyttäjä klikkaa linkkiä ja siirtyy kotisivuille tai halutulle laskeutumissivulle.

  • Mitattavuus: tarkkaa tietoa mainonnan tehosta.

  • Kilpailuetu: hakusanamainonnalla pääsee hakutulosten kärkeen ja ohittaa kilpailijat

  • Joustavuus: mainokset ovat helposti muokattavissa ja kampanja optimoitavissa tulosten mukaan.

  • Tarkka kohdentaminen: mainokset kohdistetaan hakusanojen lisäksi maantieteellisesti.

  • Nopeus: kampanja on mahdollista käynnistää nopeasti ja tulokset nähtävissä pian.

Edellinen
Edellinen

Sosiaalisen median markkinointi

Seuraava
Seuraava

Taittopalvelut – oma asiakaslehti